Nappasin Marian blogista hauskan meemin, ota sinäkin mukaasi ja laita kommentti, jos niin teit, niin tulen katsomaan, miten puhut :)

Kirjoita lauseet niin kuin sanot ne:

1.Siskoni punainen mekko mahtuu myös minulle.
 Mun siskon punanen mekko menee mullekkin.

2. Tarvitsetko apua kirjoitustehtävässä, jonka maantiedonopettaja antoi?
Tarviiksää apua sen mantsanopen antamassa tehtävässä?

3. Hyvä on, tehdään niin kuin sinä ehdotit.

Okei, tehään niinkun sä sanoit.

4. Isäni äiti kertoi hakevansa meidät noin kello 17.45.
Mun mummo sano hakevansa meijät joskus varttia vaille kuusi.

5. Matkustinkin Helsinkiin linja-autolla, koska myöhästyin junasta.
Mä meninkin bussilla Helsinkiin kun myöhästyin junasta.

6. Oletko nähnyt missään isoveljeni matkapuhelinta?
Ootko nähny mun isoveljen kännykkää?

7. Ostitko sen hameen, jonka näimme viime viikolla Hennes&Mauritzissa?
Ostitsää sen hameen mikä oli siellä henkkamaukassa viime viikolla?


Olen kotoisin savosta, mutta en ole koskaan osannut kunnolla savoa. Puheeni on muuttunut myös Helsinkiin muuton jälkeen.